هیئت یابن طه (عج) شهرستان رشت
هیئت یابن طه (عج) شهرستان رشت

هیئت یابن طه (عج) شهرستان رشت

فرهنگی ،اجتماعی

ویژه نامه ایام فاطمیه


فاطمیه اول از 13 تا 15جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد.




با دلی اندوهبار و چشمانی اشکبار ؛ فرا رسیدن ایام فاطمیه ؛
شهادت حضرت فاطمه زهرا س را به اهل ولاء تسلیت عرض میکنیم

ادامه مطلب ...

گفتنیهایی در باره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)


بسم اللّه الرحمن الرحیم‏

یا مهدی 
ادرکنی


http://atasheentezar.persiangig.com/monasebat2/1_fatemie_be1.gif


عادت به روضه کرده دلم ، روضه خوان کجاست

صاحب عزای فاطمه ، آن بی نشان کجاست

قربان اشک روز و شب چشم خسته ات

مولا فدای مادر پهلو شکســــته ات

شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعیتى است که منابع حدیثى و تاریخ شیعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حدیث و تاریخ، در این واقعیت تردید نموده‏ اند. از این رو گوشه‏ایى از شواهد این مصیبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏ سنّت تقدیم پویندگان حق و حقیقت مى ‏نمائیم.


* * *

قال رسول اللَّه (ص): «... فتکون اوّل من یلحقنى من اهل بیتى فتقدم علىّ محزونة مکروبة مغمومة مقتولة ».

(فاطمه) اولین کسى از اهل‏بیتم مى ‏باشد که به من ملحق مى ‏گردد، پس بر من وارد مى ‏شود، محزون، مکروب، مغموم، مقتول...

فرائد السمطین ج 2، ص 34

* * *

قال موسى بن جعفر (ع): انَّ فاطمة (س) صدّیقة شهیده.

اصول کافى ج 1، ص 381

* * *

قال ابن عباس: إنّ الرّزیّة کُلَّ الرّزیة، ما حال بین رسول‏اللَّه (ص) و بین کتابه.

مصیبت تمام مصیبت آنگاه رخ داد که بین پیامبر (ص) و نوشتارش حائل گردیدند.

صحیح بخارى ج 1، ادامه مطلب ...